اخبار

راهنماهای مدیریت دسترسی به اینترنت

راهنماهای مدیریت دسترسی به اینترنت


راهنماهای مدیریت دسترسی به اینترنت

1. نحوه اتصال به اینترنت در داخل دانشگاه با استفاده از UTI، Hotspot و حجم ها و سرعت ها:

همانطور که اطلاع دارید، دسترسی به اینترنت با سرعت بیشتر در دانشگاه تهران تنها از طریق یکی از سامانه‌های UTI و یا Hotspot میسر می‌باشد.

 

 

استفاده از UTI

استفاده از Hotspot


در همه این سامانه‌ها هر کاربر به صورت هم زمان حداکثر از دو دستگاه می‌تواند احراز هویت شده و به اینترنت متصل گردد. در مورد UTI و Hotspot اگر می‌خواهید با دستگاه سومی متصل شوید لازم است از یکی از دو دستگاه قبلی خارج شوید. در صورتی که بیش از مدت زمان مشخص شده (۳۵ دقیقه در Hotspot و ۱۵ دقیقه در UTI ) از اینترنت استفاده‌ای نشود سیستم بصورت خودکار شما را از حساب کاربری تان خارج می‌نماید.

*لازم به ذکر است که از دو روش فوق به صورت هم زمان بر روی یک دستگاه استفاده ننمایید.

برای استفاده از این سامانه لازم است که کلیه کاربران اعم از اعضای هیأت علمی، دانشجویان و کارمندان دانشگاه نام کاربری (یا شناسه یکتا) و کلمه عبور را داشته باشند.

  • لازم به توضیح است که امکان عضویت تنها برای اعضای هیأت علمی، دانشجویان و کارمندان دانشگاه میسر می‌باشد و افرادی که خارج از این سه گروه می‌باشند و نیاز به استفاده از اینترنت در داخل دانشگاه دارند لازم است به مسئول IT واحد مربوطه مراجعه نمایند.

 

 

برای مشاهده میزان حجم ماهانه اینترنت مصرف شده خود به اینجا مراجعه و با وارد نمودن نام کاربری

(یا شناسه یکتا) و رمز عبور در قسمت Internet User Login وارد شوید.

2.دسترسی به منابع علمی و سامانه های داخلی از خارج از دانشگاه تهران

به دلیل مشکلاتی که بعضی از سیستم عامل ها با نرم افزار Cisco AnyConnet (یا Gate) دارند، جهت سهولت دسترسی اعضای محترم هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی به منابع علمی و سامانه های داخلی دانشگاه نظیر اتوماسیون اداری از خارج از شبکه دانشگاه تهران، سرویس جدیدی با عنوان UTVPN راه اندازی شده است. این سرویس جدید با اکثر سیستم عامل های موجود سازگار می باشد. لازم به ذکر است که دسترسی از بیرون دانشگاه از تاریخ 95/11/04 تنها از این طریق مقدور خواهد بود و دیگر Gate در بیرون از دانشگاه عمل نخواهد کرد. لذا پیشنهاد می شود تا قبل از این تاریخ اتصال خود را از طریق ْٔUTVPN آزمایش نمایید و در صورت وجود هر گونه مشکل از طریق ثبت تیکت در  سامانه پشتیبانی خدمات مرکز فناوری اطلاعات به آدرس http://utits3.ut.ac.ir/ اطلاع رسانی نمایید.

برای اطلاع بیشتر از جزئیات این روش و نحوه راه اندازی آن لطفا به آدرس http://ithelp.ut.ac.ir/fa/news/3150/ مراجعه فرمایید.

اگر از سیستم عامل ویندوز استفاده می نمایید، برای راه اندازی ساده تر این ارتباط و انجام تنظیمات به صورت خودکار می توانید از مسیر  http://ithelp.ut.ac.ir/fa/news/3151/  فایل UTVPN.pbk را دانلود و مطابق راهنما اقدام نمایید.

 

مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه تهران

راهنمای خدمات فناوری اطلاعات دانشگاه: http://ithelp.ut.ac.ir